Wednesday, September 7, 2011

siapa bilang perempuan itu complicated?

kau selalu dengar lelaki merungut PEREMPUAN COMPLICATED?
"AKU SUSAH BETUL NAK FAHAM ORANG PEREMPUAN NI."
"ORANG PEREMPUAN SELALU PELIK-PELIK"
"ENTAH APA YANG ADA DALAM OTAK ORANG PEREMPUAN AGAKNYA."
"PEREMPUAN SUKA FIKIR BUKAN-BUKAN"


siapa bilang begitu?
orang perempuan begitu,orang perempuan begini.
kau rasa perempuan memang complicated kah?
oh YA!!
aku pun salah seorang perempuan yang complicated tu.
aku tak tahu apa yg aku fikir,
aku tak tahu apa yg aku mahu,
apa yg menggembirakan aku sebenarnya,
apa yg aku emosikan,
apa yg aku tangiskan.


kadang-kadang aku mahu jd cool,
sedangkan aku langsung tak cool.
5minit tadi aku gembira,
sekarang aku sedih.
kau tahu sebab apa?
jangan kata kau tahu,
sebab aku sendiri pon tak tahu.
aku bilang aku ini complicated.


jadi jangan kau tanya kenapa aku begitu,
kenapa aku begini.
kerna aku pon tak punya jawapan,
otak aku buntu,
hati aku keliru,
jiwa aku entah ke mana.


lelaki,pondan,mak nyah,penkid,gigolo,
aku bilang sungguh ni,
aku perempaun yg complicated.
perempuan lain? entah.
tapi AKU INI COMPLICATED.


dahi aku sudah di cop complicated.