Monday, May 16, 2011

tjumpa sajak cinta dlm sketch book form5.

sajaknya berbunyi:

cinta itu pathogen,
meresap ke dalam badan bukan utk dihadam,
mula mencari tapak di hati manusia,
kadang2 merubah bentuk,
menjadi darah daging kita,
kadang2 kekal sebagai pathogen,
menghiris dan merobek hati kita dalam diam.

ketika itulah immune system mula diransang,
melawannya dari terus mengambil alih,
menguasai seterusnya menghancurkan perumah
iaitu kita.......

bukan semua mampu bertahan,
jika antibody cukup kuat menangkis,
kita menang dalam pertempuran ini,
kita masih kekal kita.

NAMUN,
bagi antibody yg tidak berdaya,
mereka memerlukan supporter,
ketika ini mereka mula menerima pathogen,
berharap dia bisa bersama-sama mengharungi arus cabaran.

ya!mereka berkongsi segalanya,
dari satu ia membahagi kepada dua,
inilah masanya insan mula menerima cinta,
cinta benar-benar pathogen,
mahu atau tidak,biar antibody menghadapinya.
bring it on!!!!

p/s: ok.aku admit aku pon geli bila baca balik.
wahahaha...fine,akulah yg menggelikan.
gila apa dok wat sajak mrapu ni dulu tah...
harap maaf.
ini adalah kerana aku memang dilahirkan terer dan hensem,
akulah PREEIIIITYY ZIINNNNTTAA!!!!

2 comments:

nabila husna said...

big hand for atin si jiwang.

p/s: aku pon tak mampu nak wat sajak tahap neh. A. Samad Said harus letak jawatan sekarang ok.

nabila husna said...

big hand for atin si jiwang.

p/s: aku pon tak mampu nak wat sajak tahap neh. A. Samad Said harus letak jawatan sekarang ok.