Thursday, September 24, 2009

pengucapan awam

salam..
slmat ari raya kpada yg msih braya..
bpe mggu b4 diz,,aku ade pengucapan awam utk klas dinamika..
*klas dinamika-klas yg mengajar adab2 serta pelbagai etika,
(klas yg pling relax,without any stress)
malangnya,,disebabkan oleh tugas ini,,(memberi ucapan d hadapan klas)
semua budak2 kecut,stres,tekanan,gila dan sebagainya melainkan bg mereka2 yg suda biasa berpidato,debat atau ape2 sahaja..
aku juga tergolong dlm glongan yg mengalami msalah gelabah utk b'ckp scara formal,
tp ucapan aku nmpaknya berjalan lancar..

tajok ucapan aku adalah
MENANGANI KESEDIHAN DITINGGALKAN SUAMI.

antara point2 ucapanku adalah,
1.keluar melancong bsama anak-anak
(jika xmampu,,rumah sbelah juga boley d aggap sbg tmpat pelancongan)
2.memperbanyakkan aktiviti
(riadah,menguruskan bdan,mencri knalan baru)
3.jangan menyalahkan diri sendiri
(slahkan suami yg mninggalkan istri,,ini adlah utk tidak mlemahkan smgat si istri yg bru d tgglkn)
4.menyertai kursus utk wanita2 yg ditinggalkan suami
(seriusly,bengkel ini mmg wjud.salunya d anjurkan oleh kmenterian wanita)
5.buka hati utk menerima cinta baru

spanjang aku berucap,,kwan2 sume dok gelak.dorg kate mimik muka aku xley blah..
klihatan sgt bsemangat n melucukan..
ape2 ah,,asalkan suda lpas..cikgu pon nmpaknye gumbira dgn ucapan aku,
tajok laen dr laen katenye.
tp aku mmg perasanlah,,aku mmg m'hadapi msalah mengawal mimik muka..
sbab aku da biase bcakap smbil bwat mimik yg plik2..argh,,aku benci bnda formal!

3 comments:

Anonymous said...

i can imagine ur FACE ! HEHE

leen rahman said...

ahaha...faten,,kjam kau

yong farehah said...

aku tau muka hang camna... ha2...