Saturday, May 23, 2009

orang malaysia malu buat baik

salam..aku ade bace 1 artikel lama dlu..
cuma aku bwu tringat..n bwu nak tulis kt blog ni
artikel tu tajoknya
ORANG MALAYSIA MALU BERBUAT BAIK
mksodnya rkyat ke pemimpin ka zaman skang ni malu nak buat baik..

cntohnya bpe rmai org yg ucap terima kasih utk ptlongan org laen wlaupun kcik mane ptlgn 2?
zman skang tak rmai kan..korg buat tak?

cntoh lagi,,bpe rmai org yg kalu nmpak sampah kat tgh jlan,,tlong amek buang dlm tong smpah?
korg kne akui mmg xrmai..mgkin takde kot..aku sniri pon rse aku tak buat..
mmg la bnda remeh,tp kalu kite buat kan bersih mlaysia ni..

lagi2 cntoh,,
org skang kalu call org, akan tanye
"sape ni?" pd org yg angkat fon..
padahal kita yg call,,sepatotnye kite kne ckap leklok kite nak bercakap ngn sape..
bkan suke ati tanye camtu..kerek btoi..

ni aku baca lam artikel tu la,,
dan aku akui sume tu btol..
rakyat mlaysia ZAMAN SKANG malu nak buat baik..
takot org kata kita over@semangat@mnunjuk2 dan sbagainya..
dan atas bancian 1 dunia(pelancong2) yg dijalankn oleh sape tah,
kuala lumpur DI TANGGA KETIGA MEMPUNYAI RAKYAT YG TIDAK BERSOPAN..
hoh,,trok sgt ke kita?1st n 2nd aku tak igt,,tp ibu kota china antara yg tratas..

mgkin bancian tu sAlah,,tp ape slahnya kite amek ksedaran,,
dlu org kata rkyat mlysia berbudi bahasa,tu ramai pelancong suka dtg..
so kpd pelajar2 skola rendah,,jgn ltak lagi isi "budi bahasa rakyat malaysia mendorong rmai pelancong memilih malaysia sbg destinasi pelancongan" dlm karangan korang..
sbab aku ske ltak isi ni dlm krgn djah 6 dulu,,
itu dulu,,skarang laen..okai?selamat beramal..

1 comment:

TAE★MIN said...

haha
ko tau?
ni lagi satu

kan kat dlm lrt ke monorel ke kan x leh smoking kan..

pastu ak duk la dlm monorel satu hari ni
nak g mane tah
ngan abg ak..
pastu ade laki mat salleh tau..
dy cam..
20+++ ah
duduk bace buku.
pastu ade group laki melayu smoking dlm tu

org putih tu dah
ahem2..
dala kan ade siap sign no smoking lagi..

org putih tegur rakyat malasysia..
ko tau x betapa maluuu nye..
dala pundek tol mamat2 buat x tau je
ak malu toool